ÚvodCo chcete dělat?Zimní sportyKrkonoše na běžkách – okruh Žalskou Rozsochou na Benecko
Zimní sporty

Krkonoše na běžkách – okruh Žalskou Rozsochou na Benecko

Na tomto běžkařském okruhu vás čeká celkové převýšení 348 metrů a celkové klesání 821 metrů. Trasa je to velmi pěkná, středně náročná trasa a vede nádhernou krajinou Krkonoš. Startovním a zároveň i cílovým místem této trasy je Špindlerův Mlýn. Trasa měří necelých 30 km.
Pro snazší začátek běžeckého výletu je dobré nechat se vyvézt lanovkou na Medvědín a odtud se vydat na cestu směrem na Horní Mísečky. Pro ty co si zvolí sportovnější variantu, vede cesta ze Špindlerova Mlýna na Horní Mísečky což je asi 1,5 km a 325 výškových metrů navíc. Z Horních Míseček vede trasa zhruba po vrstevnici svahu hory Mechovinec ve výšce 1074,4 m.n.m na první vrchol cesty zvaný Žalské rozsochy a kolem Kozlího hřbetu. Odtud bude cesta lehce klesat a stoupat po západním svahu Černé skály (1 038,6 m.n.m.) až na Janovu horu (975,5 m.n.m.). Z Janovy hory cesta klesá ke koňské farmě Hucul. Před dalším výstupem po Bucharově cestě na Janský vrch (924,7 m.n.m.) je možnost se na rozcestí Na rovince občerstvit a nabrat síly.

Po výstupu na Jánský vrch přijde opět klesání po Bucharově cestě s tím, že zhruba po  kilometru je odbočka doleva na Velbloudí cestu, která vede okolo Předního a Zadního Žalého v délce 8 km. Dle místního označení se jí říká Cesta milenců. Po ní dále pokračuje cesta traversem přes Žalský kozí hřbet až nad Dumlichův důl. Než cesta protne lyžařský areál v Herlíkovících je třeba ostře odbočit doleva sjet nad Andělskou horu a vrátit se směrem k Žalskému kozímu hřbetu kde se bude opět střídat klesání a stoupání až na rozcestí Na rovince. Odkud dále vede trasa východním úbočím Šeřína (1026m.n.m) nad budní enklávou Čerstvá Voda, skrz Třídomí  (na vidlicovém rozcestí je potřeba držet se vpravo) k potoku Honzova strouha. Cesta pokračuje enklávou Labská – Krausovy Boudy (zde je potřeba opatrnosti mezi chalupami vede sjezdová trať) lesem až do Bedřichova.

Trasu je možné si zkrátit vynecháním okruhu z rozcestí Na rovince přes Janský vrch a zpět téměř o 9 km.

Body trasy

Špindlerův Mlýn – Horní Mísečky – úbočí hory Mechovinec – Kozlí hřbet – Janova hora – farma Hucul – rozcestí Na rovince – Janský vrch – Přední a Zadní Žalý – Dumlichův důl – Andělská hora – Na rovince – úbočí Šeřína – Čerstvá voda – Třídomí – Honzova strouha – Bedřichov

Provozovatel

Krkonošská pivní stezka 2024

Vrchlabí, Královéhradecký kraj
19. 7.
Troubení u kapliček a křížků v Krkonoších

Poniklá, Liberecký kraj
26. 11.
Tak to jsme ještě neviděli, Marie

Harrachov, Liberecký kraj

Ubytování a restaurace v okolí