ÚvodCo chcete dělat?Zimní sportyKrkonoše na běžkách – z Harrachova na Čerťák a okolo Mumlavy
Zimní sporty

Krkonoše na běžkách – z Harrachova na Čerťák a okolo Mumlavy

Krásná trasa o délce cca 17 km vede z Čertovy hory na Ručičky a Kládovou cestou ke Krakonošově snídani. Pak vás čeká nádherný sjezd dolů do Harrachova Mumlavským dolem okolo řeky Mumlavy.
Krásná trasa Krkonošským národním parkem začíná v Harrachově na vrcholu Čertovy hory, kam vás vyveze lanovka. Pak sjeďte na Janovu skálu a dále na Studenov. Pěkná cesta pokračuje po nahoupané rovince na Ručičky, kde se můžete u kiosku občerstvit. Poté odbočte na Kládovou cestu, která vás dovede na Krakonošovu snídani. Odtud pak už sjedete okolo Mumlavy do Harrachova.

Trasa měří 17 km, ovšem většinou vede z kopce. Nejnáročnější je Kládová cesta z Ručiček na Krakonošovu snídani. Vede "nahoupaně" po vrstevnici, ale bude se vám nejspíš zdát nekonečně dlouhá (6,5 km). Poté, co dosáhnete Krakonošovy snídaně, je vyhráno. Dále je cesta velmi příjemná – vede z mírného kopce až do Harrachova Mumlavským dolem, podél řeky Mumlavy. Cestou u Mumlavské boudy si můžete udělat pěší odbočku na Mumlavské vodopády. Dávejte však pozor, cesta je strmá po zledovatělých kamenech, hrozí riziko pádu.

Zkratka pro otrlé přes Zadní Plech

Zdlouhavou monotónní Kládovou cestu (6,5 km) kolem hory Plešivec lze úplně objet "zkratkou" přes Zadní Plech, ovšem je to tak trochu adrenalinová cesta pro otrlé běžkaře – pro děti ji rozhodně nedoporučujeme. Neupravuje se a většinou bývá zavátá velkým množstvím sněhu. Zpočátku je velmi strmá směrem nahoru a poté zas naopak – hrozí pád na ústa při sjezdu dolů. Ovšem, kdo ji nezakusil, nezná Krkonoše...

Z Ručiček je zpočátku značena tyčemi, pak vede souběžně se žlutou značkou (nebývá pod sněhem vidět), vede tudy i skialpinistická cesta. Cesta přes Zadní Plech měří sice "jen" lákavé 3 km, ovšem má své mouchy. Nedá se doporučit v mokrém těžkém sněhu, při nepřízni počasí, při malé sněhové pokrývce (hrozí pád o kameny) a při silně zmrzlém sněhu (na ledu je směrem dolů na běžkách nesjízdná).

Provozovatel

Časová náročnost

6,0 hodin

Aktuality

Ubytování a restaurace v okolí