ÚvodCo chcete dělat?Zimní sportyBrdy na běžkách – z Míšova na Bůrku
Zimní sporty

Brdy na běžkách – z Míšova na Bůrku

Slušný běžkařský výlet můžete zažít v části Brd, která náleží k Plzeňskému kraji na trase Míšov – U Dívčí studánky – Nad Maráskem – Na Bůrku – Chynín – Getsemanka – Míšov.
Jaké by to bylo putování po zdejší vrchovině, kdybyste nevyšplhali alespoň na jedno „brdo“, tedy zalesněný skalnatý kopec. Na cestu se vydejte z Míšova. Novější tradice obce sahá do 17. století, kdy zde byla založena sklářská huť. Vydejte se s červenou turistickou značkou kolem hasičské nádrže až na jižní okraj vsi, kde na křižovatce odbočuje silnička doprava.

Postupně se zcela napřímí a dovede vás na rozcestí s přístřeškem, odkud budete chvíli sledovat žlutou značku. Za rozcestím U Dívčí studánky pokračujte po neznačené cestě, minete Dřevorubeckou studánku a na dalším rozcestí narazíte na červené značení. Po pravé straně si vás převezme lesní cesta, s níž absolvujete zhruba na kilometru výšlap s převýšením přes 100 m.

Jen kousek od stopy stanete na vrcholu Nad Maráskem (801 m n. m.) se skalisky ve tvaru pyramidy, odkud se nabízí výhled na šumavské hvozdy. Jihozápadní svah tohoto cípu hlavního brdského hřebene pokrývá rozlehlé kamenné moře. Stále s červenou značkou minete loveckou chatu Na Bůrku s vysílačem mobilních operátorů a po 400 m odbočíte vpravo s cyklistickým značením. Blízkou přírodní rezervaci Fajmanovy skály a Klenky, o níž se dočtete na informační tabuli, tvoří prudký sráz s porostem borovic a bučin pod skalnatým vrcholem.

Po cyklostezce budete klesat až do Chynína. Malá ves byla založena ve 14. století pány z Rožmitálu. Trasa se začíná obracet se zelenou značkou, U Rocha se stáčí vlevo lesním průsekem a kolem rezervace Chynínské buky se setkává s červenou značkou. Zprudka vystoupáte po úbočí vrchu Nad Maráskem zpět na cyklostezku č. 2168, zahnete vpravo a po zcela rovné silničce budete projíždět kolem skalisek a rezervací Getsemanka s buližníkovými kamennými moři a horskými bučinami. Na chvilku se chytíte žluté značky, ale na první odbočce se dáte vlevo, totéž zopakujete hned vzápětí a po zpevněné cestě se pohodlně svezete z kopce až do Míšova.

Obtížnost: středně náročná trať
Výchozí místo: Míšov – rozcestí Míšov-bus
Délka trasy: 21,9 km
Převýšení: 439 m
Možnost občerstvení: Míšov (u hlavní silnice)

Aktuality

4. 8.8. 8.
Dobrodružná výprava – letní tábor pro kluky i holky

Věšín, Středočeský kraj

26. 7.28. 7.
Repete Fest 2024

2. 7.
Divadelní představení Bílá paní na vdávání

Šťáhlavy, Plzeňský kraj
5. 7.7. 7.
Hrabě Valdštejn a století páry

Ubytování a restaurace v okolí