ÚvodCo chcete dělat?PřírodaTuristická trasa pod Ptačí planinou v Branné
Příroda

Turistická trasa pod Ptačí planinou v Branné

Původně německý parkový okruh okolo skalních stěn a lesů pod obcí Branná se dočkal oživení. Místní podnikatelé ve spolupráci s odborem značkařů Klubu českých turistů obnovují turistickou trasu pod Ptačí planinou v Branné.

Polovina plánované trasy se nachází na již zaniklé turistické značce (koncem 60. let 20. stol.), druhá polovina trasy vede podél řeky Branné k mostu a následně k Mariánskému prameni, kolem hradu Kolštejn na náměstí obce Branná, která je chráněnou památkovou zónou. Trasa již získala nový vzhled, došlo k vyčištění od náletu, úpravě cestiček a vrátila se také lávka přes říčku Branná.

K vyznačení nového okruhu došlo k využití stávající zelené značené cesty od mostu pod nádražím v Branné, která vede nově okolo Mariánského pramene na náměstí a poté opět sestupuje do údolí k hájence Banjaluka. Návrat je možný po stávající žluté značce kolem železniční trati.

Na trasu se turisté mohou dostat ze tří stran. Prvním nástupním místem je náměstí v Branné a před hřbitovem pokračovat kolem garáží do lesa. Další místo se nachází směrem u hájovny Banjaluka pod železničním viaduktem u dřevěné lávky nad říčkou Branná. Návštěvníci, kteří přijedou vlakem, uvítají třetí možný směr, a to od nádraží, odkud se mohou vydat k Mariánskému prameni, na náměstíčko Branná, kolem hřbitova k lesu a pod skalními útvary sestoupit k viaduktu, případně opačným směrem po silničce směrem na Banjaluka a před viaduktem odbočit vlevo přes les k náměstí.

Současně byla přeložena stávající Naučná stezka Pasák, značená symboly naučné stezky, od mostu pod nádražím na náměstí mimo hlavní silnici přes Mariánský pramen. Letos je již trasa upravená a označená. V následujících letech se počítá s vybavením mobiliářem a deseti zastaveními s informace o zajímavostech na trase.