ÚvodCo chcete dělat?Letní sportyTuristická trasa z Broumova na Hvězdu a Ostaš
Letní sporty

Turistická trasa z Broumova na Hvězdu a Ostaš

Středně náročná turistická trasa měří necelých 12 km. Zdejší krajina je pozoruhodná, krásná, tajemná, jedinečná a rozhodně má návštěvníkům co nabídnout. Vydejte se na výlet nádhernou přírodu s romantickými skalami a dech beroucími výhledy do kraje.
Trasa začíná u Informačního centra v Broumově a pokračuje (po zelené) po silnici kolem několika rybníčků pod Novou kolonií do východní části obce Křinice. Na rozcestí pokračuje cesta vlevo a po několika metrech vpravo mezi domky. Dále jděte po polní cestě přímo k lesu a k osamělému hospodářskému objektu zvanému Jalovčinec.

U lesa pokračujte vlevo. Za mírného stoupání dorazíte k lesní silničce a vydáte se po ní vlevo. Asi po kilometru se zelená značka stáčí vpravo a dosti prudce do kopce stoupá k rozcestí pod Zaječí roklí. Krátce pokračujte po žluté skrz soutěsku Zaječí rokle. V horní části Zaječí rokle přejdete malý potůček a pokračujete po cestě vzhůru ven z lesa k rozcestí. Od rozcestí jděte vpravo po červené, kde projdete kolem zajímavých skalních útvarů k rozcestí Nad Hájkovou roklí. Dále cesta vede členitým terénem jihozápadními svahy stěn. Cesta vás dovede k rozsáhlé pasece, uprostřed níž se nachází rozcestí, kde odbočte vpravo po červené vzhůru svahem skalnatého hřebene a roklí až pod vrchol Supího hnízda. Zde můžete vylézt nahoru a kochat se pohledem do okolní krajiny. Trasa pokračuje po červené k vyústění Kovářovy rokle. Pak už po rovině jdeme k široké cestě a po ní k barokní kapli Panny Marie Sněžné a turistické chatě Hvězda.

TrasaBroumov, náměstí – Broumov, u Katovny – Křinice, rozcestník – Křinice – Amerika – Amerika, kaple – Hvězda – Hlavňov, rozcestník – Hlavňov, okraj obce – Borek (odbočit v nejnižším bodu doprava podél ohrady) – Borek, nad Pěkovem – Pěkov, silnice – Pěkov, křižovatka pod Ostašem -  Odbočka ze silnice – Pod Ostašem, rozcestí se zelenou značkou – Pod Ostašem, tur. Chata.