ÚvodVýletyPěšky po ČeskuSkialpové túry v Krkonoších – Z Harrachova okolo Mumlavských vodopádů na Labskou louku a Voseckou boudu
"> "> "> "> "> ">

Výlet z Harrachova vede nejprve okolo Mumlavských vodopádů mírným stoupáním ke Krakonošově snídani. To pravé skialpové dobrodružství začne v prudkém lesním terénu ze Snídaně ke Čtyřem pánům, kde je opravdu strmé stoupání a bývá zde i hodně sněhu. Trocha námahy ale stojí za to – po výšlapu na Labskou louku vás čekají krásné rozhledy a báječné sjezdy.
harrachovNejprve vyrazíme z Harrachova na překrásnou (opět) Harrachovu cestu podél řeky Mumlavy. Ta po cestě vytváří obří hrnce a kotle, zvané čertova oka, které dravý proud vymlel v žulových stupních a celý tok řeky společně se zasněženými kameny tvoří krásnou podívanou. Po necelé hodině dorazíte na Krakonošovu snídani, kde se cesta sbíhá se skialpovou trasou z Rokytnice nad Jizerou.

Vyrazte dál po modré k rozcestníku U čtyř pánů. Tato část cest vede již lesní prošlapanou cestou a místy jde o prudký svah. V nadmořské výšce asi 1 250 m, kdy vystoupáte nad lesní porost, je cesta dále ohraničena již jen tyčovým značením. Na rozcestí U čtyř pánů se v minulosti nacházel hraniční bod čtyř polesí: Harrachov, Rezek, Vítkovice a Krausovy boudy. Dnes jde o důležitý orientační bod uprostřed plání nad Labskou boudou. Naše cesta pokračuje po červené přes Labskou louku na rozcestí Česká budka a dále po turistické trase Česko-polského přátelství směrem ke Szrenici. Zdoláte posledních pár výškových metrů a již můžete sundat pásy. Od této doby se už jen povezete směrem dolů: Svinské kameny, Vosecká bouda, již známá Krakonošova snídaně a opět podél řeky Mumlavy až k parkovišti v Harrachově. Podrobný popis trasy včetně GPX souřadnic najdete na webu skialpuj.cz.