ÚvodCo chcete dělat?Zimní sportyKrušné hory na běžkách – poznejte okolí Božího Daru
Zimní sporty

Krušné hory na běžkách – poznejte okolí Božího Daru

Náhorní planina u obce Boží Dar patří k nejoblíbenějším běžkařským terénům v Krušných horách. Díky nadmořské výšce přes 1000 m zde sníh vydrží celou zimu. Roviny rozlehlých rašelinišť a údolí řeky Černé protínají desítky kilometrů strojově upravovaných tras.
Výlet můžete začít na náměstí Božího Daru, v nejvýše položeném městečku v ČR (1018 m). Odtud se vydejte ulicí směrem k hřbitovu, ven z obce. Otevřenou zasněženou plání pokračujte až k můstku přes meandrující řeku Černou a dál za ní do lesa. Udržovaná stopa vás povede dále k rozcestí U Hubertky, kde pojedete kolem odpočívadla rovně. Hustý smrkový les vystřídají zasněžené louky. Pozvloným sjezdem se dostanete k říčce Černé a za silnicí u odpočívadla Blatenský příkop pokračujte dál, mírně vzhůru, po upravené stopě kolem Božídarského Špičáku (1115 m), který představuje nejvyšší vrchol sopečného původu v Evropě.

Pokud vám zbývá síla, neváhejte se otočit, výhled který vás čeká stojí za to – na západě uvidíte malebné panorama Klínovce a německého Fichtelbergu. Rozcestí Pod Božídarským Špičákem ukončí stoupání, které vystřídá krátký sjezd. Ocitnete se uprostřed řídkých klečovitých porostů, které naznačují, že je pod vámi zamrzlý močál. Cesta rašeliništěm rychle uběhne a za pár chvil se na obzoru objeví věže božídarského kostela i radnice, které ohlašují konec nenáročného výletu. Okruh měří 14 kilometrů a zvládnou jej i děti.