ÚvodCo chcete dělat?PřírodaLesní stezka Labské pískovce
Příroda

Lesní stezka Labské pískovce

Zážitková přeshraniční Lesní stezka Labské pískovce vede podél česko-německé hranice a je dlouhá sto kilometrů. Trasa je rozdělena na šest částí, na konci každé je možnost přespat.
Na stokilometrové lesní stezce je možné strávit několikadenní pobyt v harmonické přírodě na pomezí Spolkové republiky Německo a České republiky.

Cesta je členěna do šesti úseků, u nás je stezka označena směrníky, v Německu žlutým svislým pruhem. Na německé straně se od dubna do října nabízí možnosti pro nocování ve volné přírodě v chatách a bivacích, na straně české lze využít veřejného tábořiště v Ostrově.

Trasa vede od nádraží Schöna po úbočí Labe jižně do idylického údolí Golobtbachtal, potom vzhůru na panoramatickou vyhlídku na hoře Großer Zschirnstein a dále tichými lesy až k odbočce k Hraniční boudě.

Od ní se jde přes nejvyšší stolovou horu Labských pískovců Děčínský Sněžník až do kempu v Ostrově. Kousek za Ostrovem začíná nejdobrodružnější úsek treku přes osamělé vrcholy divokými skalními průrvami a rozsáhlými lesy, kde nepotkáte člověka, až k chatě v lese Beutwald. Za lesem Beutwald se lesní stezka ponoří do bizarního skalního světa údolí Bielatal, několikrát změní stranu údolí a vine se podél terénního zlomu na jižní straně.

Dále pokračuje po starých hraničních a lesních stezkách až k chatě Rotsteinhütte. Na trase od chaty Rotsteinhütte do Nikolsdorfu vás čekají hned tři zajímavosti: málo známý pohled na Sněžník z Katzensteinu, panoramatický výhled na hoře Lampertstein a skalní labyrint u Nikolsdorfu. Z Nikolsdorfu vede cesta kolem Loupežné jeskyně v kopci Quirl vzhůru k hrdým vrcholkům Gohrisch a Papststein a a konečně přes vrch Kleinhennersdorfer Stein na nádraží v Bad Schandau.