ÚvodCo chcete dělat?Zimní sportyNa běžkách do skalního města a na stolovou horu
Zimní sporty

Na běžkách do skalního města a na stolovou horu

Česká republika má mnoho atraktivních běžkařských terénů, ale pokud se chcete vydat na lyžích do úzkých kaňonů lemovaných pískovcovými věžemi a zároveň vystoupat na vrchol mohutné stolové hory, vydejte se na Děčínský Sněžník.
Výchozím místem pro tento výlet může být parkoviště u Švýcarského domu v osadě Sněžník. Cestou se můžete zastavit v obci Tisá a prohlédnout si (bez lyží) zimní kouzlo skalního města Tiských stěn. U parkoviště je turistický rozcestník Hřebenová bouda, od kterého se vydejte směrem na Děčínský Sněžník. Na vrchol této z dálky viditelné stolové hory je lepší vystoupat po zásobovací cestě, která se v zimě udržuje pouze pluhem. Okraj vrcholové desky lemují skaliska, která za dobrého počasí nabízejí krásné výhledy. Pak už se vydáte téměř po rovině do zvláštní, přízračné krajiny, kterou vymodelovaly drsné klimatické podmínky. U rozcestníku Děčínský Sněžník je rozhledna a horská chata, která je otevřena i v zimě.

Červená značka vás dále povede k severnímu okraji stolové hory, kde se skrývá asi 100 m úsek prudkého klesání (který je lepší sejít bezt lyží). Sjez k rozcestí Pod Koňskou hlavou je již příjemnou projížďkou. Dalším bodem na trase je Kristinin Hrádek, jehož areál tvoří bývalý lovecký zámeček. U rozcestníku U Piketu se vydejte vpravo po neznačené stopě, která vede v průseku pod elektrickým vedením. Úsek měří 4 km a vede přes dvě hluboká údolí. Pak vystoupáte ke zpevněné cestě, na které najdete modrou turistickou značku. Po půl kilometru se ocitnete na turistickém hraničním přechodu do SRN, který nese název Soví brána. Hned za přechodem následujte žlutou značku do skalnatého údolí řeky Biele. Říčku z obou stran svírá mohutná hradba z pískovcových skalních bolků a věží. Kousek před hranicí s ČR se žlutá vydá přes řeku nahoru do protějšího svahu ke skalistu Grenzplatte. Za hraniční závorou vjedete do rekreační obce  Ostrov. Malebnou obec svírají ze všech stran mohutné skály. Z Ostrova pokračujte po červené až k parkovišti v obci Sněžník. Cestou vás čeká ještě stoupání Ostrovskými skalisky.