ÚvodCo chcete dělat?Zimní sportySkialpinistické trasy v Beskydech
Zimní sporty

Skialpinistické trasy v Beskydech

Spolek Beski z.s., ve spolupráci s dalšími partnery, připravil v Beskydech pro všechny příznivce pohybu na „chlupatých“ lyžích skitouringové trasy, které sice nenabízejí extrémní výstupy nebo sjezdy drsnými kuloáry, ale i v Beskydech můžete na skialpových lyžích zažít radost.
Na důležitých místech jsou trasy označeny žlutými terčíky s logem Dynafit. Přesto doporučujeme stažení GPS souřadnic pro každou trasu. Spolu s CHKO a Lesy ČR vás také prosíme, abyste respektovali pravidla pro pobyt v zimní přírodě a zejména sjezdy vedly tak, jak je organizátoři pro jednotlivé trasy označili.

A – Lysá hora z Papežova

Nástupním místem je parkoviště Krásná, Papežov. Výstup zahájíte po široké zásobovací komunikaci, po které budete mírně stoupat necelé 2 km. Na dvou místech pravděpodobně uvidíte stopy lyží, mířící do lesa, ale tyto trasy nejsou schváleny a nejsou ani označeny. V místě, kde zásobovací komunikaci křižuje výstupová a sjezdová trasa na Zlatník, uvidíte žlutou značku Dynafit. Zde se dáte prudce vpravo na lesní komunikaci a stoupáte stále rovně cca 1 km, než přijdete znovu na zásobovací komunikaci, ke která se připojuje červená turistická značka, kterou už až na vrchol Lysé hory neopustíte. Pro návrat využijte v maximální míře širokou zásobovací komunikaci.

B – Lysá hora ze Zlatníku

Nástupním místem je parkoviště u starého vleku Fela v Krásné-Zlatník, na které se dostanete po projetí mezi parkovišti a odbočení vpravo z hlavní silnice ze Zlatníku na Visalaje. Od parkoviště můžete stoupat buďto přímo rovně po sjezdovce kolem stožárů původního vleku, nebo mírnější variantou po louce vlevo. Po zdolání louky najdete na jejím horním okraji vstup na lesní cestu a tou se vydáte stále přímým směrem (cca 2 km) až na červenou turistickou značku, po které pak stoupáte až na vrchol Lysé hory.

Základní trasa vč. sjezdu měří cca 10 km, překonává převýšení 700 metrů.

C – Komorní Lhotka/Řeka

Na start přijedete přes obec Komorní Lhotka po hlavní silnici na parkoviště s konečnou linkového autobusu. Dál je vjezd povolen jen pro dopravní obsluhu. Pěšky pokračujte po hlavní komunikaci. Minete odbočku zelené turistické značky až dojdete na rozcestí, kde najdete žlutou značku Dynfit. Vydejte se po lesní cestě vlevo až k rozcestí s turistickou a běžkařskou trasou. Odtud vpravo po červené turistické značce k chatě Ropička a od ní dále po červené. Těsně před vrcholem opustíte červenou značku rovně a pokračujete k infotabuli zákazu vstupu do ptačí rezervace Ropička. Do rezervace nevstupujete, dáte se už bez pásů vlevo dolů a přijedete k horní stanici vleku Skiareálu Řeka. Nejdelší a nejprudší beskydská sjezdovka vás přivede k dolní stanici. Tady znovu nasadíte pásy a stoupáte po silnici, která je značená jako cyklostezka, vlevo od sjezdovky. Držíte se stále nejširší komunikace až přijdete zpět  na rozcestí, ze kterého jste stoupali na Ropičku. Tady jen překřížíte hlavní turistickou trasu a sjedete zpět k výchozímu bodu trasy.

Trasa měří cca 16 km a překonává převýšení 690 metrů.

D – Řeka

Přímo ze Skiareálu Řeka můžete absolvovat skitouringový výlet, který je zkrácenou variantou Trasy C. Začíná u spodní stanice vleku, okud se vydáte vlevo od sjezdovky po značené cyklostezce až po křížení turistických značek. Odtud pokračujte vlevo po červené turistické značce k chatě Ropička a od ní dále po červené. Těsně před vrcholem opustíte červenou značku rovně a pokračujete k infotabuli zákazu vstupu do ptačí rezervace Ropička. Do rezervace nevstupujete, dáte se už bez pásů vlevo dolů a přijedete k horní stanici vleku Skiareálu Řeka. Nejdelší a nejprudší beskydská sjezdovka vás přivede k zpě tdo nástupního bodu.

Trasa měří cca 12 km a překonává převýšení 650 metrů.

E – Javorový vrch

Výchozím bodem je parkoviště u dolní stanice sedačkové lanovky v Třinci-Oldřichovicích. Podle stavu sněhu se na lyžích nebo pěšky vydáte po cestě, která lemuje parkoviště po pravé straně a po ní se dostanete až k nástupu do prudkého kopce, končícího Javorovým vrchem. První část výstupu absolvujete průsekem přímo nahoru do míst, kde končí sjezdovka a můžete se vydat buďto dále rovně nahoru, nebo po modré značce vpravo, nebo zelené vlevo. Trasu si můžete prodloužit tak, že se z vrcholu Javorového vrchu vydáte po asfaltové komunikaci dolů směr Tyra a po ní si zase vystoupáte nahoru. Pro sjezd volte vždy výhradně sjezdovku a v dolní části na ni navazující průsek.

Základní trasa měří cca 5,2 km včetně sjezdu a překonává převýšení cca 500 metrů.

Aktuality

3. 8.
Běhej lesy Bílá 2024

Bílá, Moravskoslezský kraj

Ubytování a restaurace v okolí