ÚvodCo chcete dělat?PřírodaMalovaná skála u Mladotic
Příroda

Malovaná skála u Mladotic

Malovaná skála se tyčí nad údolím řeky Střely, daleko od lidských sídel. Je z ní krásný výhled do kraje, na jižní Manětínsko. Návštěvníci se mohou zapsat do vrcholové knihy.
Dosud málo objevené místo Malovaná skalka se nachází v lese Dubíny nad řekou Střelou mezi městečkem Plasy a Mladotice. Kdo sem najde cestu, může své zážitky napsat do vrcholové knihy a odpočinout si na odpočívadle s lavičkou.

Cesta na skálu je neznačená a její hledání může být malým dobrodružstvím. Nejkratší cesta sem vede od vlakové zastávky Mladotice po žluté značce, směrem na Kralovice. Asi po 2 km na žlutou cestu navazuje lesní neznačená cesta vpravo. Zhruba po 400 m se objeví pomníček a asfaltová cesta. Po ní jděte ještě asi 0,5 km k železnému křížku. Odbočte ze silnice vpravo a sledujte cestu okrajem lesa, až se dostanete ke svatému obrázku. Tady se lesní cesty různí. Vydejte se vlevo a po asi 80 m na rozcestí typu V doprava. Za 315 m vás bude čekat stejná křižovatka, opět se dejte vpravo. Za 100 m už objevíte Malovanou skalku. Celá trasa měří 4 km.

Dorazit sem můžete také z Horního Hradiště (2 km), z obce Mladotice (4 km) či od Plaského kláštera (6 km). Všechny tyto trasy však vedou převážně po silnici. Naopak celou cestu půjdou lesem ti, kteří si udělají na toto místo túru z KralovicMariánské Týnice (10 km), a to buď pěšky nebo po cyklotrasách na kole.